מידיון למורי מדעים #2

למורי המדעים שלום,

ברצוננו להזכיר לכם את יחידות על מה דע המתאימות לתקופה זו של השנה (דצמבר-ינואר) לפי מסמך האב, מומלץ ללמד יחידות שהתנסיתם בהן בהשתלמויות. בקיץ הקרוב תוכלו להתנסות ביחידות נוספות שהוצגו השנה בהשתלמות המורים הותיקים.

כיתה ד

לנושא ההידרוספירה: היחידות "ים של טיפות" (מדידת נפחים וחיסכון במים) ו"שפוך חמתך" (טיהור שפכים).

לנושא כמות ונפח של גופים: היחידות "כמה מים" (פתרון בעיות הקשורות בחלוקת מים תוך שימוש בכלים למדידת נפח וחשיבה יצירתית) ו"עזרה לחבר במצוקה" (מדידת נפח באמצעות משורה).

לנושא שינויים בחומר – טמפרטורה ומצבי צבירה: היחידות "חם קר" (תהליך ההתכה) ו"לעצור את המים" (תהליכי הקפאה ועיבוי).

כיתה ה

לנושא חומרים פלסטיים – תכונות ושימושים:  היחידה "פתק על המים" (תכונות הפלסטיק והתאמתן לשימושים בו).

לנושא שימוש בחומרים – תועלת ומחיר סביבתי: היחידה "1233 -  פסולת פלסטיק" (התועלת והמחיר הסביבתי של שימוש בחומרים פלסטיים).

לנושא מדעי כדור הארץ והיקום – אסטרונומיה: היחידות "ככוכבי השמים לרוב" (גלקסיית שביל החלב וגלקסיית אנדרומדה) "צדק צדק תרדוף" (מרכיבי מערכת השמש – הבדל בין כוכבי שבת וכוכבי לכת)  ו"לראות רחוק" (אמצעים לחקר החלל – מבנה הטלסקופ ופעולתו).

כיתה ו

לנושא אנרגיית קרינה (אור(: היחידות "מה אתה מסתיר" (החזרת אור, חומרים אטומים), "מבעד לזגוגית" (העברת אור, חומרים שקופים ושקופים למחצה), "חתול שחור" (בליעת אור, גופים כהים ובהירים) ו"רוב צבעי הקשת" (האור הלבן, צבעי הקשת, ספקטרום).

לנושא אנרגיית קול: היחידות "כינור דוד" (גובה ועצמה של צליל), "מה נשמע?" (התפשטות ובליעה של קול, הגנה על האוזניים) ו"קוד סתרים בבקבוק" (מאפייני הצליל).

לנושא תקשורת: היחידה "ד"ר דוליטל" (חשיבות התקשורת עם הסביבה).

אנו מקוים שאתם ותלמידיכם תמשיכו להפיק תועלת והנאה מיחידות על מה דע. לכל שאלה או עזרה תוכלו ליצור קשר עם הרכזות האזוריות או באמצעות "צור קשר" באתר על מה דע http://almada.org.il/node/22

 להורדה לחץ/י כאן