מידעון למורי מדעים #3

למורי המדעים שלום,

ברצוננו להזכיר לכם את יחידות על מה דע המתאימות לתקופה זו של השנה (פברואר-מרץ) לפי מסמך האב, מומלץ ללמד יחידות שהתנסיתם בהן בהשתלמויות.

כיתה ד

לנושא איפיון אוויר ושימושים באוויר: היחידות "מרגישים את זה באוויר(האוויר בסביבתנו)  ו"אין מקום" (נפח האוויר).

לנושא מדעי החיים – מערכות אקולוגיות: היחידות "כדור הכדורים" (האטמוספרה כמרכיב של כדור הארץ), "איזו אווירה" (הרכב האטמוספרה) ו"רפאים, פרצים וקדים" (רוח; היחידה מתאימה גם לנושא מערכת טכנולוגית – מבנה ופעולה).

כיתה ה

לנושא מאפייני החיים:  היחידה "לנשום עמוק" (הגדרה של מאפייני החיים).

לנושא נשימה: היחידה "מה הלחץ?" (מבנה הסרעפת והריאות).

לנושא הגוף כמערכת: היחידה "כל אחד ביחד" (חשיבות הקשר בין מערכות).

כיתה ו

לנושא הובלה באדם:

היחידות "מפה לשם וחזרה" (מרכיבי מערכת הדם) ו"מיפוי מושגים מערכת ההובלה" (סיכום לנושאים מערכת ההובלה והרכב הדם; כלי להבניה וארגון של ידע).

אנו מקוים שאתם ותלמידיכם תמשיכו להפיק תועלת והנאה מיחידות על מה דע. לכל שאלה או עזרה תוכלו ליצור קשר עם הרכזות האזוריות או באמצעות "צור קשר" באתר על מה דע http://almada.org.il/node/22

להורדה לחץ/י כאן