מידעון למורי מדעים #4 אפריל - מאי - יוני

למורי המדעים שלום,

ברצוננו להזכיר לכם את יחידות על מה דע המתאימות לתקופה זו של השנה ועד לסיומה (אפריל-מאי-יוני) לפי מסמך האב, מומלץ ללמד יחידות שהתנסיתם בהן בהשתלמויות.

כיתה ד

לנושא העור באדם ובריאות העור: היחידה "עור של פיל"  (העור כאמצעי חישה).

לנושא תנועה ויציבה ובריאות השלד והשרירים: היחידה "זזים מבפנים" (מבנה המפרקים וחשיבותם).

לנושא מערכות טכנולוגיות – מבנה ופעולה: היחידה "מריץ' ורץ' יוצא ריצ'רץ'".

כיתה ה

לנושא הזנה באדם – חשיבות המים:  היחידה "מדוזות, חרקים ומה שביניהם" (תכולת המים בגוף).

לנושא הזנה באדם – מרכיבי המזון: היחידות "אמנות המידה" (פירמידת המזון, חשיבות תזונה בריאה ומגוונת) ו"התפוח נופל רחוק מהעץ" (שימור מזון; יחידה זו מתאימה גם לנושא טכנולוגיה – עולם מעשה ידי אדם).

לנושא הזנה באדם – מערכת העיכול: היחידה "הזחל הרעב" (עיכול מכני וכימי של מזון, חשיבות השילוב של שני סוגי העיכול).

כיתה ו

לנושא צרכים חיוניים לקיום: היחידה "זכרון גורלי".

לנושא המגוון בטבע – בעלי חיים וסביבות חיים: היחידות "ג'ונגל של אתגרים" (חשיבות קיום מגוון יצורים חיים ומגוון סביבות מחיה) ו"זו לא בעיה – זה אתגר" (מגוון דרכים להשגת צרכי קיום בתנאי סביבה שונים; פתרונות טכנולוגיים המבוססים על הטבע).

לנושא חשיבות מגוון המינים בטבע: היחידה "מי נשאר" (יחסי גומלין בין יצורים; סיבות לשמירת טבע וסביבה).

לנושא יחסי גומלין בין יצורים: היחידות "יחס חם" (על יחסי גומלין בין יצורים) ו"חד גדיא" (ייצוג יחסי הזנה בעולם החי).

אנו מקוים שאתם ותלמידיכם תמשיכו להפיק תועלת והנאה מיחידות על מה דע. לכל שאלה או עזרה תוכלו ליצור קשר עם הרכזות האזוריות או באמצעות "צור קשר" באתר על מה דע http://almada.org.il/node/22

להורד לחץ/י כאן

בהצלחה

צוות על מה דע

המרכז הישראלי למצוינות בחינוך