ואף על פי כן, נוע תנוע

חיפוש שיעור

ואף על פי כן, נוע תנוע

הועלה ע"י הנהלת האתר

תלמידים נוטים לפתח בעצמם הסברים אינטואיטיביים למה שעיניהם רואות. כאשר הם מגיעים לביה"ס, ההסברים המדעיים שהם לומדים עומדים לעתים בסתירה להסברים שפיתחו בעצמם. במקרים כאלו, לא כל התלמידים מוותרים על תפיסותיהם המוקדמות. פעמים רבות הם מקבלים את המידע החדש, אבל מפרשים אותו בהתאם לתפיסת עולמם הקודמת. בנושא התופעות המחזוריות, התפיסה שהשמש היא זו שמקיפה את כדור הארץ מושרשת היטב בתפיסה החושית שלנו, וכן בשפת היומיום ("השמש זורחת/שוקעת"), כך שאין זה פלא שתלמידים מתקשים להשתחרר מתפיסה זו.

כדי לאפשר לתלמידים להתמודד עם התפיסות האינטואיטיביות שלהם, ולאמץ באופן מלא את התפיסה המדעית, לא מספיק רק להציג להם את הידע החדש. חשוב לתת להם להגיע בעצמם למסקנה שהתפיסה שלהם אינה מתארת היטב את המציאות, ולהבין את מקורה של התפיסה השגויה.

יחידה זו מאפשרת לתלמידים להשתמש בחוויה שמוכרת להם מחיי היומיום שלהם (משחק בקרוסלה) על מנת לנתח את תנועתם לכאורה של גרמי השמיים.